Min nagel historia

Jag har alltid varit intresserad av naglar. Har alltid haft långa målade naglar sedan jag gick i lågstadiet. Men jag hade inte så mycket funderingar på att jobba som nagelterapeut för några år sedan, antagligen mest för att jag inte visste så mycket om yrket då jag aldrig hade byggt mina egna naglar. Däremot hade jag länge länge velat bli Make Up artist.

Jag började frisör på gymnasiet därför att jag även var intresserad av hår och för att det var den linjen som var mest inriktad mot skönhet. (Tänk om stylist linjen hade funnits i Örebro då!) Jag tyckte att hår var roligt men tyckte mest om Makeup och hudvårds lektionerna! Drömde om att börja plugga till Make up artist efter gymnasiet och kollade massa olika skolor.

Minns inte exakt hur jag kom in på olika nagelsidor men jag började kolla olika bloggar osv. Sedan började jag kolla upp olika skolor och kom på att jag skulle bli nagelterapeut såklart, varför hade jag inte tänkt på det. Men eftersom jag fortfarande även ville bli makeup artist kunde jag först inte välja vilken utbildning jag skulle gå. Valet föll på att jag tänkte som så att om jag utbildar mig inom naglar först kan jag förhoppningsvis börja jobba med det och senare ta makeup utbildningen (svårare att få jobb inom Makeup i Örebro). Det visade sig vara ett bra val! ¨,

Hittade Keits blogg och följde och beundrade den, mailade henne och frågade vilken skola hon gått vilket hon svarade på. Då valde jag själv även den skolan och är super nöjd med det! Sedan dess har jag frågar henne om hur många tips och råd som helst och hon svarar alltid såå bra och snällt! Kollar alltid in hennes blogg och övar för att en dag bli lika duktig på dekorationer! En förebild inom nagelvärlden och en toppen bra rådgivare trots att vi aldrig ens har träffat varandra irl.

Nu har jag iallafall jobbat med naglar i snart 2 år och ångrar mig inte en sekund. Ett underbart yrke som jag älskar att jobba med varje dag!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0