Att tänka på

När jag startar upp salongen i lokal igen är det mycket jag har lärt mig av denna gång och som jag kommer att göra annorlunda! Bra tips för dig om du själv tänker starta!


Ha fasta tider på salongen. Som det har varit nu har jag haft flera jobb och varit på salongen endast när jag haft bokningar, det har blivit massa flängande fram och tillbaka.

Ha en fast telefon på salongen! Mobil telefon= aldrig ledig för folk ringer och smsar hela tiden.

Ha en kollega. Jag har haft en jätte bra tjej som hyrde in sig men vi har aldrig vart där samma tider ( salongen är ganska liten) och det har blivit ensamt och det är även roligt att ha någon att bolla ideer med,utbilda sig med och åka på kurser med.

Satsa / göra klart allt på en gång innan öppning + satsa stort på en öppningsdag. Nu fixade jag med inredning lite allt eftersom (mest en pengafråga men). Tror det är bättre att göra ordning så att allt är som man vill i salongen när man öppnar annars känner man sig stressad.




Kommentarer
Maria

Hej!



Vad tråkigt att du väljer att pausa med salongen. Men det är säkert helt rätt beslut! Lycka till med vad du nu tar dig ann istället!



Hur ska jag göra för att få tillbaka pengarna från när jag köpte dealen på orebrodealen.se?



Hälsn, Maria

2011-08-10 @ 08:47:16
Anonym

Hej Maria! Ja det är trist men det är så det får bli just nu. Örebrodealeb kommer att kontakta dig via mail sen sätts dina pengar över på ditt konto:) (om ni inte kommer överens om något annat) du är varmt välkommen till mig någon annan gång i framtiden, tråkigt att det ej blev nu. Sofia

2011-08-10 @ 21:40:33

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0